Pari vuotta sitten avantgarde-muusikko Janne Viertiö halusi ohjelmoida puhesyntetisaattorin räppäämään ja pyysi minulta sanoituksen, semmoista teknoromantiikkaa. Tuli tämmöinen.


641401.jpg



Sä olet kuumaa rautaa!

Kuumaa rautaa!

Kuumaa rautaa!

Kuumaa rautaa!

Sähköä toit tullessasi näihin piireihin
Sä olit mulle aikamoinen näytönkiihdytin,
ja graffoillasi itseäni pitkään viihdytin,
kunnes tajusin: et sinä yksin ollutkaan.
Tää tieto sai mun kellotaajuuteni nousemaan.
Nyt salasanat kanssasi mä kahden kesken jaan:

Minä olen paha emolevyn rukaaja.
Lähdepä siis beibi oitis minun mukaan ja
se toinen buuttaa pellolle sun elämästäsi!

Minusta saat tosi timmin pelikoneen.
Siitä vaikka puolen vuoden takuuseen meen.
Jos sä vilkaiset mun kiiltelevää liitintä,
niin sä huomaat: ei se ole löysä nuudeli.
Oon isompi kuin läppäri, en pikkupuudeli,    
mutta tahdon sun syliin, tahdon sun syliin.
Sukelletaan virtuaalisiin maailmankyliin.
Tahdon sun syliin, tahdon sun syliin.
Sukelletaan virtuaalisiin maailmankyliin.

    Klikkailla haluan työpöydälläsi.
    On aika sukkela mun hiirikäsi.
    Mä tahdon plugata sisään sun porttiin,
    kylvää mun bittini sun muistikorttiin.

Minä olen paha emolevyn rukaaja.
Lähdepä siis beibi oitis minun mukaan ja
se toinen buuttaa pellolle sun elämästäsi!

        Joo lopeta jo,
        tuo moniajo,
        ennenkuin kohta jonkun systeemi hajoo
        Prosessoi vähän,
        näetsä,
        se toinen on ihan PC:stä

Sen ohjelmistot kaatuilee ja suoraan sanon sen:
vaikken mäkään ole käyttäjäystävällinen
oon kuitenkin ykkönen, se jätkä on nolla
Binaarilaskentaa kestääkö polla?

    Sille sä oot aivan liian kuumaa rautaa!

    Kuumaa rautaa!

    Kuumaa rautaa!

Jos sä vilkaiset mun kiiltelevää liitintä,
niin sä huomaat: ei se ole löysä nuudeli.
Oon isompi kuin läppäri, en pikkupuudeli,    
mutta tahdon sun syliin, tahdon sun syliin.
Sukelletaan virtuaalisiin maailmankyliin.
Tahdon sun syliin, tahdon sun syliin.
Sukelletaan virtuaalisiin maailmankyliin.



Runotorstain 50. haaste.